tisdag 12 juni 2012

Spidermantårta till Valter

En kollegas son fyllde år och jag fick äran att göra tårtan till honom. Spiderman skulle det vara! Och den skulle inte innehålla någon sylt eller frukt. Det var så kul att äntligen få göra en barntårta!

Efteråt fick jag höra att Valter blev så glad över tårtan och att han hade plockat av alla dekorationer, för dom skulle han äta upp själv. Gulligt!

Spidermantårta
2011-03-27
Vaniljbotten
Vaniljkräm och chokladmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av marsipan och flowerpaste
Spindelnätet målat med ätbar penna

2 kommentarer:

  1. Vilket fin tårta=)
    Hur gjorde du spindel mannen?skulle vilja ha lite tips?.Tänkte göra en spindelmannen tårta när min son fyller 6 år i juli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Carro! När jag gör tvådimensionella/platta figurer så brukar jag oftast skriva ut en bild som jag hittat och använda den som mall. Jag klipper isär bilden, i detta fallet blå och röd del för sig. Sedan kavlar jag ut marsipanen och lägger mallen över för att sedan skära ut delarna. Sedan "pusslar" jag ihop dem på tårtan. Hoppas du förstod :) Kram Rebecca

      Radera