lördag 20 september 2014

Nyckelpigetårta

Nu är det äntligen på tiden att en ny tårta publiceras :) Har nyligen blivit tvåbarnsmamma och haft fullt upp här hemma, så tiden har inte riktigt räckt till. Men nu börjar man komma in i rutiner och eftersom jag fyllde år i fredags så bestämde jag mig för att göra min egna födelsedagstårta. Det blev en enkel barntårta :) Dels för att jag inte beställt hem material i god tid för att göra något mer avancerat och dels för att jag alltid velat göra en tårta med nyckelpigor som vandrar runt på tårtan, det ser så sött ut! Inte den finaste tårtan jag gjort enligt mig själv, men min äldsta pojke tyckte om den väldigt mycket och ville äta upp alla tre nyckelpigorna själv. Kan lova er läsare att det kommer fler tårtor inom kort då det både väntas flera kalas och dop i höst/vinter, så kika snart in igen! 




Vaniljbotten
Rårörda hallon och vit chokladmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av marsipan

1 kommentar:

  1. Jag tyckte den var supersöt! Himla fint tårtfat också.

    Känner igen att man har annat att tänka på när man fått nytillskott. Min yngsta (3:dje) är över ett och jag tycker fortfarande att det är knepigt att få tiden att räcka till :-)

    SvaraRadera