lördag 29 november 2014

Lejonkungen!

Igår fyllde vår son 3 år och idag hade vi kalas för honom :) När jag frågade honom för ett tag sedan vad han ville ha för tårta när han fyllde år fick jag som svar "dom där...hyenorna!" Han menade Lejonkungen som han sett vääldigt många gånger den senaste tiden. Inte ville jag göra honom besviken, så han fick en tårta med sina tre hyenor som han älskar och några andra karaktärer från filmen. Har suttit många timmar varenda kväll denna veckan och pysslat, så här blev resultatet!

Lejonkungen tårta



Vaniljbotten
Chokladmousse och rårörda hallon
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av sugarpaste och marsipan

6 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig tårta! Jättesöta modellerade figurer! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så fin! :) Helt underbar faktiskt! Lejonkungen är en fin film för både stora och små, så jag sitter gärna med i soffan med mina små troll, och ser på timon och pumba och dom andra figurerna :) Dina figurer är otroligt fina!
    / diana

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Ja Lejonkungen är en väldigt fin film så det var en rolig utmaning att få göra denna tårtan :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken häftig tårta! Skit snygg :)

    SvaraRadera
  5. Hej får jag fråga hur du gjorde figurerna eller vart man kan köpa de? MVH Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag gjorde figurerna helt på fri hand. Hade givetvis en bild framför mig på de olika figurerna när jag modellerade, mycket bättre än så kan jag nog inte förklara. Tror inte de går att köpa färdiga någonstans om du inte beställer av någon förstås :) Mvh Rebecca

      Radera