söndag 22 mars 2015

Babblarna - favorit i repris!

Då var ytterligare en tårta med Babblarna färdig, gjorde min första för bara några veckor sedan :) Idag är det Liam som ska firas och jag hoppas han blir glad för sin tårta! 

Dessa söta figurer är roliga att modellera! Eftersom det inte var längesedan jag gjorde dem sist hade jag färskt i minnet hur jag skulle göra (och inte göra), man gör det oftast bättre och lite snabbare andra gången. Jag har börjat ta tiden mer nu för att se hur lång tid det tar att göra alla figurer och tårtor. Det är svårt att säga exakt för man blir avbruten, pausar och delar upp arbetet på flera dagar och att hålla koll på exakta minuter och timmar är inte så lätt då. Dessa figurer gjorde jag uppdelat på två kvällar och tog totalt ca 5 timmar att göra. Hela tårtan ca 10 timmar.




Vaniljbotten
Lemoncurdmousse och rårörda hallon
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Figurer av sugarpaste, övrig dekoration av sugarpaste och marsipan

6 kommentarer:

  1. Vilken tårta ��
    Kan man beställa babblarfigurer av dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack! :) Tyvärr har jag inte heller möjlighet att ta beställningar på enbart figurer.

      Radera
  2. Hej.
    Jag undrar vad du har tillverkat figurerna av? ��

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Går det att beställa en Babblarna-tårta av dig?
    Med vänlig hälsning Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria! Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta beställningar, gör i dagsläget bara tårtor till familj och vänner. Mvh Rebecca

      Radera