lördag 28 mars 2015

Mitt bidrag till Dr. Oetkers tävling "Cake it Away"

Jag har aldrig fått chansen att göra ett eget dessertbord innan, men nu har jag gjort det, i form av en tårta! :) En kul idé tyckte jag! Det var väldigt roligt att få göra den här tårtan enbart för en tävlings skull. Idag ska den ska ätas upp av mig själv och min familj.


Kram Rebecca

Dessertbords tårta


Dessertbordet har ett sött romantiskt tema, för det är just i kategorin "Romantik" som tårtan tävlar i. På bordet finns den bröllopsliknande trevåningstårtan som utgör basen. Sedan finns också en liten rosa tårta samt cupcakes på tårtfaten bredvid.


På de tre faten längst fram finns (från vänster) cakepops, vaniljkakor med "Nonpareille" strössel, samt hjärtformade kakor som även de är strössel från dr. Oetker. 


Tårtan innehåller:

 Vaniljbotten
Passionsfruktmousse och rårörda hallon
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av marsipan, sugarpaste och gumpaste samt strössel från Dr. Oetkers sortiment

2 kommentarer: